søndag den 18. marts 2012

Barsel, flytning og en efterhånden stor pige

Det er fedt at være på barsel, synes jeg og samtidig glæder jeg mig helt vildt til at skulle i gang med min drømme uddannelse til september.  Det er jo fedt at have det sådan - det, jeg laver nu, er fedt og det, jeg skal, er fedt (håber jeg). Samtidig synes jeg, at jeg bliver mere og mere sikker på det her med at være mor. Det kommer mere og mere naturligt og jeg er ikke helt så tit i tvivl om ting, som jeg har været. Jeg er stadig i tvivl om mange ting, men det bliver mindre og mindre - en skøn følelse! Jeg synes, jeg bliver mere og mere mor for hver dag, der går. Samtidig med at jeg bliver mere og mere mor, har jeg også fået en ny og anden form for selvtillid - jeg synes, jeg hviler mere i mig selv....det er lidt svært at forklare - er det noget I andre forældre kan nikke genkendende til?

Vi skal jo så også snart flytte - til hovedstaden, fordi jeg skal læse min kandidat på CBS. Det er vildt og stort og meget meget spændende. Nicholas gør det for min skyld og jeg er ham evigt taknemmelig. Vi ville helst blive i Århus, men når nu det skal være, er det også lidt sjovt. Jeg har boet i vores (min) lejlighed i 7 år til sommer og det er en meget stor ting at skulle væk herfra. Jeg kommer til at savne mine venner her i Århus rigtig rigtig meget! Samtidig glæder jeg mig til at komme tæt på de venner, der bor i Kbh og især min bror og hans kone, som også bor derovre. Det bliver en mærkelig tid de næste par måneder og jeg glæder mig til at vi er på plads. Vi har stadig ikke helt en lejlighed på plads, men det kommer i løbet af den næste uge - og det glææææder jeg mig til!

Og ja, så er Clara nu 5 måneder (og lidt til) og er bare blevet STOR:

8,1 kg
68 cm
44 cm om hovedet
alt over normalen, ja hun er en stor pige....som sundhedsplejersken sagde - hun er godt i stand :-).

Hun kan vende fra mave til ryg (har gjort det en gang.....).
Hun kan næsten vende fra ryg til mave (har været meget tæt på en gang).
Hun har konstant fat i sine tæer og hiver i dem.
Hun får mere og mere ud af sine legesager.
Hun bliver rigtig gal, når hun ligger på maven og ikke kan komme nogen steder.
Hun spiser grød (delvis) og mos - og har smagt brød og elsker det.
Hun griner og smiler til alt og alle.
Hun elsker at tumle, hoppe og slå kolbøtter.

Lidt billedspam









4 kommentarer:

  1. Ja, hold da op, hvor er hun blevet stor!! Kan da næsten ikke kende hende. Har du set Daniel har skrevet på facebook mht. klapvognen?

    Knus

    SvarSlet
  2. Jeps, har set det og svaret - vi vil meget gerne låne den! Skal vi ikke snart ses?

    SvarSlet
  3. Dejligt, smukt barn - Tillykke !

    Ha' en fin aften :o)
    knus fra Frøken-frida

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :-) - og god dag til dig.
      Knus

      Slet