søndag den 18. marts 2012

Status på projekt grød og mos - SUCCESS!!!!

Ja der kommer lige et indlæg med status på projekt grød og mos. Efter besøg af sundhedsplejersken for halvanden uge siden er det bare gået fremad. Sundhedsplejerske er (når man lige er blevet forælder) nogle af de klogeste mennesker i verden - sådan føles det i hvert fald. Vores dejlige sundhedsplejerske, Ingerlise, spurgte mig, hvor meget jeg ammede Clara, ift. hun ikke spiste så meget. Mit svar var, at jeg da ammede hende i samme omfang, som jeg plejede. Hvortil Ingerlise (meget klogt.....) svarede at, jeg nok skulle amme mindre, for så ville hun jo blive sulten og så nok spise grøden og mosen....og.....DET HAR VIRKET! Ja nu tænker I nok, at det er meget logisk, og det kunne man vel selv have tænkt sig til, og netop den følelse havde jeg også bagefter, men sådan fungerer min hjerne bare ikke lige nu. Denne logiske slutning var jeg bare ikke nået frem til og så er det jo godt, at vores meget kloge sundhedsplejerske kunne komme forbi og fortælle mig det. Nu spiser Clara mere mos (er stadig ikke så vild med grød) og vi er gået i gang med at vænne hende til, at nætterne ikke er spisetid. Her efter 3 nætter er status at hun stadig vågner, men hun er forholdsvis nem at få til at sove igen - hun skriger ikke vredt og ulykkeligt over at det er hendes far, der tager hende op, og hun accepterer, at hun altså skal sove videre - i nat uden at spise fra kl. 22.30 til kl. 06.30 (vågnede 05.30, men kunne godt vente med mad til 06.30). DET ER TOTAL SUCCES!!!!!! Og jeg er helt sikker på det går den rigtige vej og bare går fremad fra nu af.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar