torsdag den 16. maj 2013

Mit liv lige nu

Jeg har et stykke tid haft lyst til sådan et lille status indlæg over mit liv lige nu, men det, som fylder mest, er også det, der forhindrer at sådanne ideer leves ud - eksamen.

Om 1,5 uge skal jeg til en vigtig, stor, frygtindgydende, skræmmende, seriøs og mundtlig eksamen i hele min kandidats teori/analyse/begrebsapparat. Derudover skal jeg d. 14. juni aflevere mit 2. semesters projekt i refleksiv ledelse og strategisk kommunikation om regeringens udspil om reform af folkeskolen - derfor læser og læser og læser og læser jeg. Alle dage er planlagt og her træder mit kontrol og planlægningsgen virkelig i karakter. Det var først, da min plan var lavet, jeg følte, jeg fik ro og overskud til rent faktisk at få læst, indtil da havde jeg følt mig alt for forvirret, uden at ane hvor jeg skulle starte og slutte. Men nu er der ro på - så meget ro, der kan blive, når min plan alligevel mangler 4-5 dage, fordi jeg var så (u)heldig at komme op mandag i den uge, der er afsat til den mundtlige eksamen og derfor ikke fik de 4 ekstra dage en eksamen fredag, havde betydet - øv for mig, men så er der lidt bedre tid til projekt i den anden ende, og det er nok godt nok.

Men derudover er mit liv lige nu ret så skønt. Solen er kommet, blomsterne og træerne springer ud, vi nyder foråret og Clara er bare en fest - en hysterisk fest til tider, men dog en fest. Hun snakker (japansk tror vi, hvor hun så end har lært det) hele tiden, hun sover ganske fint om natten og hun spiser en masse - lykken med børn :-). Nicholas og jeg har det, efter lidt for kort lunte hos os begge i en periode, rigtig godt - der er bare perioder, hvor det er mindre sjovt at være kærester, men lige nu ser det heldigvis ud til, vi er inde i en periode, hvor det er rigtig sjovt at være kærester. Vi bliver hele tiden bedre til at huske hinanden og de små ting, der gør hverdagen sjovere og nemmere og det kan klart mærkes. At vi så stadig kan diskutere, hvorfor det lige igen igen er mig, der laver mad eller ordner vasketøj (fordi jeg sidder herhjemme og læser hver dag og han er væk på job 7.30-17 hver dag) er jo så en anden sag og den diskussion, kommer vi nok aldrig af med.

Og så har jeg fået praktikplads! Jubiiiiiii - jeg skal i praktik som kommunikationspraktikant hos Røde Kors, så jeg lærer noget og gør noget for et godt formål - win win win!

Det var vist mit liv lige nu....jeg glæder mig til sommerferie om 1,5 måned og til 2 x sommerhus med 2 x bedsteforældre, en tur til London kun for mig og en tur til Stockholm for mig og Clara med min mor i august.

Håber også jeres liv derude er, som I gerne vil have dem.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar